ronjaz

Alla inlägg under mars 2012

Av Moa Snäll - 30 mars 2012 14:41

Just nu SOVER ronja!!!!!!!! ZzZZzzzzzzz   

Men jag ska typ käka mellis nu

 

     

Av Moa Snäll - 28 mars 2012 20:11

Tittat på min omröstning och nu vet jag vad jag ska skriva om   


 

 
   

Av Moa Snäll - 28 mars 2012 12:36

Japp idag så har man inte gjort mkt.

Jag är hos Alva så jag vet inte vad katten gör nu.

På "skolan" som inte var gick till så här:

Först åkte jag till skolan seåkte jag till en annan skola och åkte skidor.....

  Men jag var DÅLIG   (överdriven smiley) 

Hejdå kommer "katt blogga" senare!  

Hej

Av Moa Snäll - 27 mars 2012 14:50

Gissa vad?!!

Nu när jag kom hem genom dörren så kom en skrikande hårboll till hallen! 

Här är en tävlling som ni kan vinna:

  1. alla som deltar vinner en länk!!!!!! 

  Tycker ni att jag ska göra en smink video?

   

Av Moa Snäll - 25 mars 2012 18:55

Sorry att jag inte har bloggat har inte haft tid pga att jag har varit sjuk mm.....

Men oroa er inte jag ska starta  upp min katt blogg igen   

Här är även dagens katt saker:

RAS:Ragdoll <3


FÄRG: Vit sköldpadd 


KATT "PERSON":  Ehh vem annars en RONJA 


KATT SLÄKTE; Panthera 


för en udda sak dagens SMILEY:    

Av Moa Snäll - 22 mars 2012 08:33

katt fakta- ragdoll

  • En ragdoll er ut så här fast lång hårig:   kan även vara ljusare
  • Man kan bära runt dom hur man vill och då är dom som en trasa!
  • Ronja är en blandining mellan RAGDOLL och siames! 
  • en honas vanligaste vikt är 4,5-7 kg och en hane 7-9 (tur att ronja bara väger mellan 3 och fyra typ 3,5 kg)
  • Ragdoll kan kosta 8000 kr eftersom Ronja är en blandras så kostade hon 800

 

Av Moa Snäll - 18 mars 2012 19:28

Många tror att katter är något man har som en mus fångare, Nej!! En katt är ett litet barn om man har en innekatt!!

En innekatt är ju inne, precis som ett barn!

Sköta om en innekatt:

En inne katt har ett litet revirdär de lever nära människan  och andra djur.

Utrustningen man ska ha för att en katt ska ha sina gammla ting är:

Klösbräda- för att vässa klorna och ha som en trästam (tex)

Leksaker- som naturens "leksaker" råttor mm....

maten kan man ha lite år sidan så dom får leta litegran !!  

   

  

Av Moa Snäll - 18 mars 2012 18:28

Skaker ni kan läsa om i min blogg:

*Ronja

*Katter

*katt tips

*katt bilder

Om mig och Ronja!


Hej! Jag som driver den här bloggen där jag skriver om min katt Ronja heter Moa. Ronja är en snäll och urgullig hona som föddes 2007 den 6/3. Vi fick hon för tidigt så hon tror att vi är en liten familj! Jag (Moa) kommer blogga om mitt liv och såklart

Tyck till och tryck!

Vad ska jag skriva om?
 Bara Ronja
 Katt tips
 Tips på katt hemsidor+böcker (i video)
 Katt bilder
 Video bloggar med Ronja
 Jag läser högt ur katt böcker

Min kalender!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök???

Mina tassavtryck

min bloggs handlingar

Mitt arkiv!

Not from sweden?? Translate!

Står du här, titta!?

Be happy:

       You are nice just the way you are!       


Ovido - Quiz & Flashcards